Concert “Jules de Corte”

Stichting Kunstprojecten Tilburg presenteert op Vrijdag 13 Mei het concert van John Meulendijks en Hanneke van Overbeek op de piano, liedjes van “Jules de Corte”. Het concert vindt plaats in de huiskamer van Annelies Wagemakers, Stationsstraat 32, Tilburg.
Inloop concert: vanaf 20.00 uur.
Concert van 20.30 uur tot 21.30 uur.
Entree: 10 euro inclusief koffie of thee, cash betalen – pinnen is niet mogelijk.
Graag vooraf reserveren via: stichtingkunstprojecten@gmail.com

Achtergrond informatie Concert “Jules de Corte”
Jules de Corte kreeg vanaf 1950 volop de gelegenheid als chroniqueur van zijn tijd eigen miniaturen in zang met pianobegeleiding op de Radio en TV ten gehore te brengen. De laatste jaren komt hij wel weer in de belangstelling maar uitgevoerd wordt het zelden. De harmonieën en melodieën lijken eenvoudig maar zijn het niet. Vanwege zijn visuele handicap schreef hij zijn begeleidingen niet uit. Van de enkele duizenden (!) liedjes is als eerbetoon, èn om te voorzien in deze lacune in 2015 een bundel van 50 liedjes uitgebracht. John Meulendijks, begeleid door Hanneke van Overbeek op de piano, zingt er een 20-tal.
Nederland kent een rijke traditie van liedjes. Liedjes ter vermaak, liedjes van spot, liedjes van protest. Liedjes geven een beeld van de tijd, van de opvattingen, van de wensdromen, de tegenstellingen en wat al niet meer. Het is opmerkelijk dat sommige van die liedjes tijdloos zijn en toch in de vergetelheid raken omdat hun jasje de moderne mens niet meer past. Of is het de commercie die er geen brood in wil zien?

Dus wil je bij dit bijzonder concert aanwezig zijn, reserveer dan tijdig via de mail: stichtingkunstprojecten@gmail.com
Graag tot vrijdag 13 Mei.

Groet Henk Verhoeven
Stichting Kunstprojecten Tilburg
www.stichtingkunstprojectentilburg.nl
stichtingkunstprojecten@gmail.com
tel: 013 – 543 33 49, 06 – 447 45 911.